„Az IB Diplomaprogram mérföldkövet jelentett intellektuális fejlődésemben, mert IB-s diákként – talán életemben először – arra kényszerültem, hogy valóban megértsem a tudás voltaképpen minden aspektusát átszövő kontextusok sokaságának alapvető jelentőségét. A program – azáltal, hogy írásbeli, szóbeli és kutatási készségeim fejlesztésére ösztökélt – segítette mind tudományos, mind szakmai céljaim megvalósítását, így egyetemi tanulmányaim kezdetén ugyanonnan indulhattam, ahonnan évfolyamtársaim. Az IB egyedülálló közösséget alkot, amelynek központi szerepe volt abban, hogy kellőképp felkészülhessek a középiskola utáni céljaim megvalósítására.” (Vladislav Maksimov)
"Két év IB-val eltöltött idő legfőképpen türelemre tanított, ami elengedhetetlen,mind a gimnáziumban, mind pedig az egyetemen való érvényesüléshez. Türelmet ahhoz, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét és ahhoz, hogy ha először valami nem megy, akkor a negyedik, sőt ötödik próbálkozásra se adja fel az ember, mert előbb utóbb felveszi a ritmust. Ezért, ha IB-t csinálsz légy türelmes önmagadhoz, osztálytársaidhoz és tanáraidhoz, mert csak így érdemes végigcsinálni." (Patik Laura)
„A legfontosabb, amit az IB-től kaptam, az, hogy nemcsak szabad, hanem kifejezetten érdemes is kritikusan gondolkodnom. Ezt az elképzelést nem túl sokan osztják a hagyományos magyar iskolarendszerben. Az IB program képessé tett arra, hogy ne féljek kimondani a véleményemet, még akkor sem, ha az nem egyezik az osztálytársaim, netán a tanáraim véleményével. Az IB individualitásra és eredetiségre sarkallt azzal, hogy különböző aspektusokból, de az összes tárgyat átfogóan kérte számon a tudást. Ezt az individualitást nagyra értékelik az egyetemeken és a való életben is. Egyáltalán nem volt könnyű a program, de kétségkívül megérte, mert elsőéves egyetemistaként így sokkal könnyebb volt a dolgom azoknál, akik ugyanazokat a modulokat tanulták az Egyesült Királyságban, mint én, csak épp a hagyományos magyar iskolarendszerben érettségiztek.” (Szeréna Nemes)
„Az elejétől fogva tudtam, hogy IB képzésre kell járnom. Mindig is az volt a célom, hogy egy ismert külföldi egyetemen tanuljak, és az IB segítségével értem el ezt a célt. A képzés alatt nem volt könnyű betartani a sok-sok határidőt és megírni a beadványokat meg esszéket, de épp ezek a feladatok készítettek fel az egyetemi oktatás követelményeire. Villámgyorsan sikerült megszoknom a kurzusterhelést és felvennem az egyetem gyors ritmusát, ráadásul 18 IB-s kreditet el is tudtam ismertetni. Ezáltal sokkal könnyebb dolgom volt az első évfolyamon, mert kevesebb kurzust kellett felvennem, így több időm maradt ismerkedésre és az egyetemi szórakozási lehetőségek élvezetére. Az IB életem egyik legjobb döntése volt, ami nagyban hozzásegített felsőoktatási tanulmányaim megalapozásához. S mivel így be tudtam kerülni az egyik legjobb kanadai egyetemre, a majdani szakmai karrierem beindításában is fontos szerepet játszik. Mindenkinek csak ajánlani tudom az IB-t, mert számos jövőbeni lehetőséget nyit meg az ember előtt, és a felsőoktatási tanulmányokra is felkészít.” (Vanessa Song)
„Életem egyik legjobb döntése volt, hogy beiratkoztam az IB programba. Megtanított a kritikai gondolkodásra és az önálló tanulásra, valamint olyan átfogó világnézetre is szert tettem, amit a mai napig hasznosítani tudok. Az IB hozzásegített ahhoz, hogy jól teljesítsek az egyetemen, ráadásul olyan készségeket sajátítottam el, amelyek révén elnyertem egy egyéves gyakornoki pozíciót egy vezető befektetési banknál. Az IB olyan egyedülálló lehetőség, amely még hosszú évekig érezteti áldásos hatását. Kihagyhatatlan alkalom, amit szívből ajánlok mindenkinek.” (Benjámin Szekeres)
„Az IB érettségi megszerzése nagymértékben hozzájárult egyetemi tanulmányaimhoz; a program kiválóan felkészít a továbbtanulásra. Angolból, közgazdaságtanból és történelemből emelt szinten, fizikából, magyarból és matekból pedig középszinten érettségiztem. A tanulmányi követelmények az IB-ben nagyon hasonlóak az egyetemi követelményekhez. A diákoknak önállóan kell tanulniuk, így az IB nem könnyű, tehát kellő motivációval kell rendelkeznünk, ha azt akarjuk, hogy végül sikerüljön az érettségi. Következetes tanulással 42 pontot sikerült elérnem, így be tudtam kerülni előbb a Koppenhágai Közgazdaságtudományi Egyetemre, majd a Dél-floridai Egyetemre, ahol végül könyvelésből diplomáztam. Az IB programban a diákok nemcsak az alaptantárgyakat tanulják, hanem tudáselméletet és esszéírást is (hosszú esszét kell írniuk), valamint közösségi szolgálatot is végeznek. Ezen követelmények teljesítése nagymértékben megalapozza az egyetemi sikereket, amellett, hogy még a munkakeresésben is segít. Azt tanácsolom, hogy már az elején tűzz ki magadnak egy célt és nagy elszántsággal küzdj e cél elérése érdekében. Ha kész vagy áldozatokat hozni az ügyért, és nem félsz attól, hogy alkalmasint éjszakáznod kell, a program meghozza gyümölcsét. Minden diáknak melegen ajánlom az IB-t, mert felelősségre nevel, megtanít már az elejétől fogva arra, hogyan tegyünk szert értékes tudásra, valamint fejleszti az íráskészséget és a kritikai gondolkodást is. Mindezektől pedig kiváló képességű diákokká válhatunk.” (Márk Zakota)